fredag 6 januari 2012

Slutuppgift mm.....

God fortsättning medborgare!

Ja det var ett tag sen. Lätt att man lägger av sig när man har mindre antal tider att passa.

Det var, vid senaste livetillfället på Blåsen hus, både lärorikt och inspirerande att få delta i studenternas redovisningar och opponeringar. Här har man mycket att lära. I stort sätt riktigt bra arbeten av studenterna vad jag kan bedöma. Jag måste ändå göra en invändning mot den rent språkliga delen i en del arbeten.

Några tankar om hur jag tänkt mig mina 3 slides. Jag har givetvis utgått från vad jag tagit till mig under denna, på så många sätt, fenomenala kurs. Målgruppen är kollegiet där jag vill "sälja in" mina erfarenheter vilket jag i och för sig gjort under hela terminen. Så ska man ju presentera konststycket på något sätt. Powerpoint har man ju hört talas om, men vad är det egentligen? Unik fråga förmodligen. Nåväl, jag valde Powerpoint och har spenderat en försvarlig tid åt att försöka förstå hur det fungerar. Vill gärna påpeka att jag aldrig tidigare haft så roligt med någonting jobbrelaterat under ett jullov tidigare. Jag tycker mig förstå hur det fungerar i stora drag men inser givetvis att jag bara satt i mig en bråkdel av vad programmet har att erbjuda.

Alltså 3 slides: 1. VINSTER 2. INVENTERING 3. MÖJLIGHETER.

Ser fram emot att ses nästa vecka!

Anna lärde mig att zooma. Tack Anna!

4 kommentarer:

  1. Snygg zoom! Det verkar som en bra presentation du har på gång. Jag är inne på samma spår som du, att inspirera kollegorna.Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera
  2. Håller med att det har varit ett mycket roligt jullovsjobb. Jag har också valt att göra presentationen i PowerPoint och det finns ju verkligen många möjligheter. Det är ju bara att hålla tummarna för att allting fungerar vid redovisningen....

    SvaraRadera
  3. WOW Vilken snygg zoomning, det måste jag försöka mig på! Ska bli kul att höra och se din presentation på onsdag!

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren Pelle! Vad bra att du gillade dragningen, vet inte om jag ska behålla filmen, blir kanske lite i värsta laget. Får fundera lite till på det! Det borde gå att infoga zoomit i ett mail, man kan ju kopiera den där koden och bädda in den. Har inte testat om det funkar, det kanske det inte gör... Testa och se! Tråkigt att du inte ska fortsätta kursen. Hoppas du får en bra start på IKT-arbetet på din skola!

    SvaraRadera