onsdag 12 oktober 2011

Photostory.





Har ett litet poesiprojekt mm på gång med eleverna på skolan som jag tänker dra igång snarast. (Lars sa ju något om dikter i samband med Photostory om jag inte minns galet.) Tanken är i alla fall att eleverna väljer en dikt som de försöker tolka och sedan tränar på att läsa så inlevelsefullt som möjligt och som de sedan spelar in för att kombinera med text i Photostory. De väljer även bilder till dikten samt motiver sitt val. Här upptäckte jag hur nära svenska och bild ligger varandra eftersom jag faktiskt fördjupade mig en smula i LGR 11 vilket även ledde till att jag just nu knåpar på en LPP med kombinationen bild/svenska. Kopplingen är påfallande. Bifogar en photostorysnutt som jag lekt ihop. Tämligen tafflig och skulle förmodligen passa bättre i något annat program. Eller också skulle den inte vara alls, tänker nog de flesta. Ha ha! Men det bjuder jag på. Det var i alla fall  bra träning.. Alla tips mottages med öppna händer!


6 kommentarer:

  1. Photostorysnutten gjorde mig på bra humör, så ursäkta dig inte, den passar sig jättebra i det här formatet. Tips: fortsätt lek.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Pelle! Jag tycker att din story var jätte bra. Skön musik :)

    SvaraRadera
  3. Kul! Är det du som spelar och sjunger. Superbra!

    Catarina

    SvaraRadera
  4. Instämmer med förgående kommentatorer, hur lyckat som helst!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt att se och höra Pelle! Inser du hur snabbt du har tagit till dig allt det här nya? Snacka om att fortbildning faktiskt gör skillnad! Carina

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tror ditt poesiprojekt kan bli hur bra som helst i Photostory. Kan det vara en idé att låta eleverna lära sig programmet genom att "leka"?

    SvaraRadera