torsdag 15 september 2011

Pelle "i runda slängar"!

Bilden visar mig häckandes på Skansholmen, en ö i Bråviken. En av mina favoritplatser i tillvaron. Ännu hellre en ö längre ut i skärgården men den här dagen var det en smula bråttom. Vädret hotade med att byta skepnad så det blev första bästa lediga kobbe. Fem minuter från bryggan till ön i 30 knop. Platsen tillhör mitt ursprung. Mannen på bilden föddes i Norrköping för drygt ett halvt sekel sedan. Har ett hus på Lönö sedan 1965. Bor där varje sommar med min fru, mina två döttrar, min osedvanligt ( i synnerhet till intellektet) spänstige far (en yngling på 86 år) och en väldans massa kamrater. Min lärarexamen förvärvade jag i Linköping 1982-1985. Just -85 träffade jag min fru in spe. Jag stod på scenen i ett krönikespel. Hon satt i bubliken.Så det kan bli. Samma år flyttade jag till Uppsala och fick min första tjänst. Alltså, i runda slängar, 25 år i Norrköping och 25 i Uppsala! Jag har alltid arbetat som klasslärare samt periodvis som lärarutbildare. Har just nu förmånen att arbeta som klasslärare tillsammans med en mycket trevlig och spännande klass, 5a, på Bergaskolan i Uppsala. Jag kategoriserar mig själv tvivelsutan som en digital novis men f r o m nu får det allt vara slut med det. Slutligen kan jag meddela att några av mina intressen är musik förstås, verktyg, Audi ( "nytt intresse" köpte en nyligen råkade bli en stor motor hur kul som helst) och till viss del idrott. Sedan är faktiskt arbetet med eleverna i mitt jobb riktigt intressant och kul, still.... after all theese years. PS Lyssna gärna på klippet nedan. Det kan bli nåt av den killen!DS




1 kommentar:

  1. Hej!
    Ser att du redan börjat prova bloggens möjligheter att utnyttja bilder och filmer. Bra jobbat!

    SvaraRadera