måndag 5 mars 2012

Köra dubbelt?!

Kära  "lyssnare"!

Ursprungsidén att bygga hemsida med eleverna har faktiskt hoppat igång lite. Som någon kanske noterat tog jag bort klippen i mina senaste blogginlägg. Blev osäker på om det var rumsrent med tanke på att där förekommer så många bilder på andra än eleven själv. Kollade upp det. Tydligen ok. Därför har jag ännu en makalös screenr att bjuda på.

Ingår i en tämligen färsk IT-grupp där jag tillsammans med kolleger försöker bygga en digital resurs för skolans personal. Riktigt intressant faktiskt. Ett projekt med lite längre tidsperspektivförstås.

Har arbetat med dessa två byggen paralellt och funderar på om man vågar köra två projektplaner på kursen. Korkat kanske!?

OBS! Någon som har ett hett litteraturtips när det gäller att bygga hemsida med elever?
 Bifogar en screenr igen för ordningens skull.




3 kommentarer:

  1. Du får så mycket gjort, det är nog inte så tokigt att vara klasslärare i alla fall!!!

    SvaraRadera
  2. Hur lägger du upp photostory i weebly?Du är inte så novis längre,Pelle!!

    /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena! Ett försök till svar:
      Googlekonto. Skapa en kanal (Youtube) för att ladda upp film. Ladda upp din Photostory.Kopiera adressfältet till filmen. Gå till till Weebly. Multimedia. Dra ned Youtube och gubben Locke dyker upp. Tryck play. Släng in din kopierade "adress" i "Youtube Video URL" och saken är biff! Hör av dig om d inte funkar så kan jag dra iväg en Sreenr. Haresåkul kompis!

      Radera